Легенда клуба Александар Козлина

Александар Козлина је један од људи који су оставили највећи траг у нашем клубу. Рођен давне 1938. године, Аца Козлина је од малена био изузетан играч. Са екипом новосадске Војводине је као јуниор два пута освајао куп СФРЈ.

У ФК Нови Сад прелази 1962. године и остаје две сезоне у којима је клуб играо запажену улогу у Првој савезној лиги, када су под њима падали великани југословенског фудбала и много већа имена у интернационалном оквиру.

О преласку из једног градског у други градски клуб Козлина каже:- Тада су имали заиста јаку екипу и морао сам да пређем у ФК Нови Сад – наставио је. – Главни у клубу био је покојни Хуго Рушевљанин, а екипа је стално губила. Слободоуман, какав сам био, рекао сам Рушевљанину да неће победити док мене не ставе у екипу. Послушао ме је и никад више нисам изашао из првог тима.

После две сезоне у нашем клубу Александар Козлина је буквално "украден" од стране сплитског Хајдука. Козлина о том догађају говори следеће:– Хајдук ме је буквално украо ноћу, а био сам само у кратким гаћама – додао је. – После су ми све купили и омогућили ми да тренирам и играм. У Риму, на Олимпијади 1960. године, освојио сам златну медаљу с репрезентацијом Југославије. Она ми много значи и мислим да је то моја животна награда. Имам још одличја, проглашаван сам неколико пута за најбољег играча на разним турнирима. Знате, у моје време фудбал се играо из љубави. Рецимо, мој отац није желео да узме ни динар од Хајдука, рекавши им да он не продаје своје дете.

Козлини се може приписати највећи успех ФК Нови Сад, када су његови омладинци освојили Куп СФРЈ 1978. године против загребачког Динама на београдској Маракани пред 20.000 гледалаца. Козлина је том тиму био тренер.

освајачи омладинског купа СФРЈ
После Хајдука Козлина је играо у иностранству. Наступао је у Немачкој, Белгији, Француској и још неким земљама. Девет пута је наступао за репрезентацију Југославије, а највећи успех са њом је остварио 1960. године освајањем олимпијског злата.